Skip to main content

In deze nieuwe serie blogposts, geven we DITTers het woord. Zij vertellen over zichzelf en hun werk. Projectarchitect Hrvoje Jozic bijt het spits af.  

“Ik ben een Italiaanse architect. Ik heb mijn Master gehaald in Venetië en in 2015 kwam ik naar Nederland. Nadat ik twee jaar vooral had gewerkt aan renovaties van grachtenpanden, zocht ik een nieuwe uitdaging. Iets waarbij ik niet alleen met monumentale panden aan de slag kon, maar ook met kantoren en publieke ruimtes. Die combinatie van historisch en modern, van de allernieuwste functies in vaak wat oudere gebouwen, vind ik geweldig.”

Professionele en persoonlijke groei


“Ik ben bij Ditt begonnen in 2017. In die vier jaar zijn we onze ontwerpen op steeds innovatievere manieren gaan visualiseren. Daardoor kunnen we onze ideeën tegenwoordig nog beter uitleggen en presenteren. We hebben ook een breder klantenbestand gekregen, met grotere en meer uitdagende opdrachten. Ook mijn eigen rol is veranderd: ik heb me kunnen ontwikkelen van technisch ondersteuner tot 3D-specialist en projectarchitect.”

“Hét verschil tussen Ditt en andere bedrijven? Dat we innovatief design combineren met heldere, overtuigende communicatie.”

 

“We werken nauw samen met aannemers en makelaars, om gebouwen en omgevingen een nieuwe bestemming te geven, vanaf de conceptfase tot aan de laatste details. In dat tegelijk nauwe en soepele contact zit misschien wel hét verschil tussen Ditt en andere bedrijven: we steken niet alleen veel tijd en energie in het presenteren van onze ontwerpen, maar ook in de communicatie gedurende het hele project.”

Het belang van een sterk concept


“Dat is de belangrijkste les die ik hier heb geleerd. Communicatie is cruciaal in elke fase van het project. Hoe goed je ontwerp ook is, en hoe uniek je ideeën: je moet ze kunnen presenteren en erover kunnen overleggen. Pas als je een sterk concept hebt, goede visualisaties en een helder en overtuigend verhaal, kun je écht grote stappen zetten. Dat is wat we de afgelopen vijf jaar hebben gedaan, en wat we ook de komende vijf jaar blijven doen, nog beter en innovatiever.”